به سوی ظهور

شاید این جمعه بیاید شاید...

به سوی ظهور

شاید این جمعه بیاید شاید...

کرامتی از امام حسن

آگاهی از غیب

کراماتی از امام حسن مجتبی علیه السلام
از معجزات و کراماتی که تمام ائمه علیهم‏السلام از آن بهره‏مند بودند، علم غیب و آگاهی از اموری است که بر دیگران مخفی می‏باشد، و در تاریخ موارد متعددی از ائمه معصومین علیهم‏السلام در این باره مطالبی نقل شده است. در مورد امام حسن علیه‏السلام نیز مواردی نقل شده که از غیب حوادثی را خبر می‏دادند. ازباب نمونه به یکی از آن موارد اشاره می‏کنیم:

در سفری امام حسن علیه‏السلام با پای پیاده به سوی مکّه حرکت می‏کرد. در میانه راه پای مبارک آن حضرت ورم نمود و شخصی به ایشان عرض کرد: «لَوْ رَکِبْتَ لِیَسْکُنَ عَنْکَ هذَاالْوَرَمُ؛ ای کاش سوار مرکب می‏شدید تا این ورم [پای [شما تسکین پیدا کند.» امام علیه‏السلام فرمودند: «کَلّا وَ لکِنّا إذا أَتَیْنَاالْمَنْزِلَ فَإِنَّهُ یَسْتَقْبِلُنا أَسْوَدُ مَعَهُ دُهْنٌ یَصْلَحُ لِهذَا الْوَرَمِ فَاشْتَرُوا مِنْهُ وَ لاتُماسِکُوهُ؛ هرگز! [سوار بر مرکب نمی‏شوم] و لکن وقتی به منزلگاه[بعدی] رسیدیم، شخص سیاه پوستی نزد ما می‏آید که روغنی دارد و برای [درمان] این ورم خوب است، روغن را از او بخرید و نسبت به اوبخل نورزید.»

یکی از غلامان به ایشان عرض کرد: بعد از این منزل منزلی که شخص سیاه پوستی در آن باشد وجود ندارد تا برای شما روغن بخریم.

امام فرمودند: «آری چنین کسی را خواهیم یافت.» پس از آنکه مقداری راه پیمودند، شخص سیاه پوستی جلوی آنها آمد، امام علیه‏السلام فرمود: آن سیاه پوست نزد شماست، روغن را از او بخرید.

آن شخص سؤال کرد:این روغن را برای چه کسی می‏خواهید؟ شخصی گفت: برای حسن بن علی علیهما‏السلام .

آن سیاه پوست گفت: مرا نزد او ببرید. پس از آنکه او به نزد امام علیه‏السلام آمد، عرض کرد: «یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ! إِنّی مَوْلاکَ لاآخَذُ ثَمَنا وَ لکِنْ أُدْعُ اللّهَ أَنْ یَرْزُقَنی وَلَدا سَوِیّا ذَکَرا یُحِبُّکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛ ای فرزند رسول خدا! من غلام تو هستم و پول این روغن را نمی‏گیرم. لکن از خدا بخواه که فرزند سالم پسری به من عطا کند که دوستدار شما اهل بیت باشد.» بعد از آن به برکت دعای امام علیه‏السلام آن شخص دارای چنین فرزندی شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
م.پ.جامانده یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:23 ب.ظ http://karbala73.blogfa.com

سلام
خداقوت
شب های قدر ظهور مولایمان را خالصانه بخواهیم
التماس دعا
ضمنا ممنون که لینکم کردید
بنده هم با ارادت شما رو لینک کردم

منیژه چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ب.ظ http://manijhe.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول وبلاگ:
همکار عزیز مطالبت مثل همیشه خوب است وبلاگ عشق من ایران؛ با مقاله تقابل اینترناسیونالیسم با ناسیونالیسم در ایران، به روز گردیده شده، از نقدهای خوبتان جهت بهتر شدن وبلاگ در جهت اطلاع رسانی و خدمت به کشور عزیزمان ایران دریغ نورزید. باتشکر منیژه اسکوئی

نوید فرحناکی پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:05 ب.ظ http://mysims3.blogsky.com

سلام وبلاگ قشنگی داری به منم سر بزن منتظرتم.راستی برای تبادل لینک هم مزاحمت شدم اگر منو لینک کردی خبرم کن تا منم شما رو لینک کنم.بای

مهدی دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 ق.ظ http://www.m-f-t.blogfa.com

سلام دوست گرامی خسته نباشید باموضوع تحلیل دین و علم ارتباطات ازآیندۀ جهان - بخش سوم بروزم منتظر نظراتتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد